رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

همه چیز درباره تاریخچه و آموزش هنگ درام

مجله ی آموزشی پلتفرم هنرآموز

همه چیز درباره تاریخچه و آموزش هنگ درام

تاریخچه و آموزش هنگ درام

در این مقاله همه چیز درباره تاریخچه و آموزش هنگ درام را به زبانی گویا و ساده به همراه تصاویر مرتبط بررسی و از نظر می گذارنیم . هنگ درام را فلیکس  روهنر و سابینا شارر ، ابداع کرده است . در سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی به نمایش درآمد و شناخته شد . هنگ درام یا هندپن جز دسته سازهای کوبه‌ای-ملودیک است .

در نگاه اول این ساز شبیه یک بشقاب پرنده کوچک در فیلم‌های تخیلی می باشد . این ساز از دوصفحه‌ به شکل دایره و از جنس فلز تشکیل شده است . این دو صفحه به صورت قرینه به هم چسبانده می‌شوند . تعداد نت‌های متوالی در یک هنگ درام را گام یا اسکیل می‌گویند . هنگ درام دارای گام کروماتیک است . نوای هنگ درام انسان را شگفت زده می‌کند . صدای آن در هنگ درام‌های مختلف متفاوت است و بستگی به گام یا اسکیل ساز دارد .

وقتی به تاریخچه هنگ درام نگاه می کنیم اسامی خاصی هستند که سازنده اولیه روی گام‌های هنگ درام گذاشته . مثل کورد یا حجاز یا اسامی یونانی که این اسامی محلی هستند . و این گام‌ها قابلیت تغییر ندارند. در آموزش هنگ درام باید به  گام‌های معروف این ساز حتما اشاره شود . گام هایی که عبارتند از: amara (minor) kurd(minor)، magic voyage (minor)، annaziska (minor)، pygmy (minor) . صدای هنگ درام به خاطر ماورایی بودن آن حس غریب و منحصر به فردی را در شنونده ایجاد می‌کند . به همین دلیل در یوگا و مدیتیشن از این ساز استفاده می‌کنند .

اجرا با هنگ درام

بعضی از گام‌ها به طور سنتی با یک سبک خاص موسیقی شناخته شده‌اند مثلا بلوز، جاز، سلتیک، اسپانیای، آسیایی و عربی یا موسیقی شرقی که شما باید ببینید به کدام از آن‌ها علاقه دارید . معمولا هنگ درام را با ۸ نت می‌سازند .این که هنگ درام ۸ نت دارد یعنی ۷ نت و یک دینگ ( نت باس). هنگ درام ها گاهی دارای ٩ نت یعنی یک گام کامل هستند.

بهتر است برای آموزش هنگ درام یک هنگ درام ۹ نت تهیه کنید که دارای یک گام  کامل و یک دینگ است .

هندپن

تعداد نت‌های زیاد ممکن است باعث شود تداخل صدایی به جود آمده یا به دلیل محدودیت ساخت ، کل هنگ درام از یک پوسته نبوده یا صدای زیر هنگ درام کامل و مناسب نباشد . تعداد نت کم نیز باعث می‌شود در هم نوازی با دیگر سازها دچار مشکل شوید و همچنین تعداد نت کم باعث می‌شود صدا و حس کمتری به شنونده و نوازنده منتقل شود . ساز « هنگ » در حال حاضر در ایران به صورت محدود مورد توجه قرار گرفته ‌است.

  • قیمت هنگ درام به طور تخمینی حدود ۲۶۰۰ دلار است .

تاریخچه و آموزش هنگ درام

یکی از نوازنده‌های معروف این ساز در جهان ،‌ دنیل ویپلسِ (Daniel Waples) انگلیسی است که موسیقی را با گیتار و گیتار الکتریک و سازهای ضربی کوچک آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ میلادی برای اولین بار با ساز هنگ آشنا شد و به فراگیری آن پرداخت. این نوازنده تا به حال قطعه‌های زیادی را برای هنگ ساخته و نواخته و در کنسرت‌های زیادی هم شرکت داشته و باید گفت که از حرفه‌ای‌ترین نوازنده‌های این ساز محسوب می‌شود . 

نوازنده هنگ درام

آموزش هنگ درام را چطور آغاز کنم ؟

برای شروع آموزش و یادگیری اصولی هنگ درام یا هندپن ، می توانید به صورت آنلاین یا حضوری و با قیمتی مناسب وارد شاخه ی آموزش هنگ درام شده و نسبت به انتخاب استاد مورد نظر اقدام نمایید . در هنر آموز معتبرترین اساتید آموزش هنگ درام در زمانی کوتاه از شما نوازنده ای درجه یک خواهند ساخت . همچنین شما برای خرید ساز هنگ درام نیز می توانید با ورود بخش مشاوره پلتفرم آموزشی هنرآموز از کارشناسان مجرب هنـــــرآمـــــوز مشاوره رایگان دریافت کرده تا با مناسب ترین قیمت ، بهترین هنگ درام ممکن را تهیه کنید .

ارسال نظر

اشتراک خبرنامه

درخبرنامه عضو شوید و از آخرین اخبار مطلع گردید

[yikes-mailchimp form="1"]