رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آموزش آنلاین آواز  + بهترین استاد آواز

مجله ی آموزشی پلتفرم هنرآموز

آموزش آنلاین آواز  + بهترین استاد آواز  

اکنون شما مطلب آموزش آنلاین آواز و انتخاب بهترین استاد آواز  را برای مطالعه انتخاب کردید. پس حتما تصمیم جدی تری برای شروع یادگیری آواز گرفته اید و اطلاعات پایه ای از این رشته ی جذاب و ستاره ساز موسیقی دارید .

اگر شما فکر می کنید مصمم به یادگیری  آواز هستید یا می خواهید بدانید که صدای شما مناسب آواز خواندن است. حتما این ویدئو ( آیا صدای من مناسب آواز خواندن هست ؟ – نازنین روستا ) را ببینید .

چنانچه نیاز دارید با راهنمایی یک استاد کاربلد و به صورت آنلاین آموزش خود را شروع کنید در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید . در انتهای این مقاله بهترین استاد آواز را از میان برترین اساتید آموزش آواز در ایران می توانید ببینید و انتخاب کنید .

آموزش آنلاین آواز  چیست و چطور انجام می شود ؟

آموزش آنلاین آواز

هنرجو پس از انتخاب سبک مورد نظر خود برای خواندن ، همچون آواز سنتی و اصیل ایرانی ، آواز کلاسیک یا … بهترین استاد آواز را پیدا کرده و بعد از رزرو کلاس با او ، در روز و ساعت های مشخص منتظر شروع کلاس خود در محیطی آرام و دلخواه می ماند تا استاد نیز بر بستر اینترنت حضور پیدا کرده و کلاس درس مثل تمام کلاس های درس حضوری شروع و برگزار شود . 

در سال های اخیر با توجه به گسترش و همه گیری شبکه های اجتماعی ، استفاده از ابزارهای صوتی و تصویریِ ارتباطی ، بسیار مرسوم شده است . همچنین کار کردن با آن توسط کودک ، نوجوان تا میانسال و کهنسال  به سادگی و با گوشی های موبایل یا لپ تاپ قابل انجام است . پس برای شروع آموزش آنلاین آواز راه سختِ ابزاری و سخت افزاری وجود ندارد. 

آموزش آنلاین آواز  چه مزایایی دارد ؟ 

حضور در کلاس آنلاین ، چه خصوصی و چه گروهی یا نیمه خصوصی جدای از حس با هم بودن و همنفسی کلاس های حضوری ، می تواند مزایای بسیاری داشته باشد که به برخی از آنها اینجا اشاره می کنیم . 

۱- پرداخت شهریه نسبتا مناسب تر نسبت به کلاس های حضوری برای کلاس با بهترین استاد آواز

۲- هزینه های مالی رفت و آمد استاد و هنرجو حذف می شود.

۳- آرامش روان هنرجو و استاد هنگام برگزاری کلاس آنلاین آواز حفظ می شود. این بدلیل عدم رفت و آمد و ترافیک در شهرهای بزرگ ، علی الخصوص محافظت از حنجره در مقابل آلودگی هوا در کلان شهرها است.

۴- صرفه جویی و بهینه کردن زمان بین آموزش ها … شما بلافاصله بعد از کلاس آنلاین زبان ، امکان حضور در کلاس آنلاین آواز را خواهید داشت فقط با یک کلیک 

۵ – امکان برقرای ارتباط پایدارِ استاد و هنرجو در طول هفته ی پس از برگزاری کلاس آنلاین 

۶- دسترسی هنرجو به بهترین استاد آواز از دورترین و محروم ترین نقاط کشور یا خارج از کشور  

۷- مفیدتر بودن زمان کلاس به دلیل حذف حاشیه های کلاس حضوری مثل گپ و گفت های غیر ضروری و … 

۸- محل یادگیری شما می تواند منزل باشد ، هفته ی بعد در محل کارتان باشد و شاید هفته ی بعد در سفر باشید و در هتل محل اقامت ، جلسه ی سوم را برگزار کنید . 

۹- آشنایی با مهارت های فنی و IT  بیشتر به واسطه ی برگزاری کلاس های آنلاین برای جستجوهای بعد از کلاس و تحقیقات و کسب اطلاعات و منابع لازم 

۱۰- دسترسی استاد و هنرجو به انواع فایل ها و نمونه های صوتی و تصویری مورد نیاز کلاس آواز به صورت آنلاین در حین کلاس ، امکان جستجوی همزمان در گوگل ، امکان اشتراک گذاری دسکتاپ استاد و هنرجو و تبادل اطلاعات و … 

۱۱- امکان جابجایی زمان برگزاری کلاس آموزش آنلاین آواز  با توافق استاد و هنرجو در مواقع ضروری با کمترین آسیب مالی و زمانی برای هر دو طرف

آموزش آنلاین آواز

تفاوت شرح درس کلاس های حضوری و کلاس آنلاین آواز چیست ؟ 

هیچ تفاوتی در موضوع جلسات و شرح و متد آموزش حضوری و آموزش آنلاین آواز  وجود ندارد . این تفاوت فقط در شیوه ی ارائه است . در کلاس حضوری ، صورت به صورت آموزش منتقل می شود . اما در کلاس آنلاین ارتباط بین استاد و هنرجو از طریق اینترنت و بر بستر ابزار ارتباط صوتی و تصویری برقرار می شود. 

هنرجو در کلاس آموزش آنلاین آواز  به چه سطحی از خواندن خواهد رسید ؟ 

در کلاس آموزش آنلاین خوانندگی ، از سطح مبتدی تا پیشرفته تدریس می شود .  برای پیشرفت در خوانندگی ، آموزش آنلاین آواز  یا آموزش حضوریِ آن ، هیچ تفاوتی نمی کند . پیشرفت هنرجو ،  در تمرین و ممارست است .  علاقه ی هنرجو به یادگیری و عشق او برای  رسیدن به مدارج بالاتر ، کلید این راه خواهد بود  . 

هر آنچه در کلاس حضوری گفته می شود ، در کلاس آنلاین هم گفته خواهد شد . چه بسا امکان رد و بدل شدن تمرینات و رفع ایراد و اشکال بین هنرجو و استاد در طول هفته ی مابین آموزش برقرار باشد . این امکان ، نکته ی بسیار مثبتی در سرعت یادگیری و پیشرفت سریعتر است . 

یک هنرجوی مبتدی ، از شروع آموزش آواز  ، باید درس خود را آنلاین پیگیری کند ؟ 

آموزش آنلاین آواز

در برخی از رشته های موسیقی ، علی الخصوص رشته های نوازندگی ترجیح اساتید چیز دیگری است. در آموزش سازهای بدون پرده بندی مثل کمانچه ، ویولن ، ویولنسل ، عود یا برخی سازهای بادی مثل ترومبون یا حتی نِی ، اساتید ترجیح می دهند با هنرجویان مبتدی خود که تاکنون به هیچ عنوان با موسیقی یا یکی از سازهای دیگر آشنایی نداشته اند ، حتما بعد از چند جلسه ی حضوری ( حداقل ۳ یا ۴ جلسه ) ، کلاس آنلاین خود را شروع کنند . برخی اساتید هم بعد از برگزاری یک یا دو ترم با هماهنگی شاگرد ، یک یا دو جلسه ی حضوری در نظر می گیرند . 

اما در سازهایی مثل پیانو  ، سه تار  ، گیتار ، تار و سازهای کوبه ای ، و برخی رشته های دیگر موسیقی همچون آواز و خوانندگی ، تئوری موسیقی ، سلفژ و … امکان شروع کلاس ها و ادامه ی آن به صورت آنلاین وجود دارد .

البته کسانی هم هستند که به هیچ عنوان از نظر بعد مسافت یا هر دلیلی دیگر امکان حضور در کلاس فیزیکی را ندارند. اساتید با روش های دیگر مثل فرستادن فیلم های ضبط شده آموزشی اضافه بر کلاس آنلاین ، نکات مهم خود را به هنرجو تفهیم می کنند . هنرجویان هم شاید لازم باشد با  تمرین بیشتر و دیدن فیلم ها و نمونه ها و یا گذراندن دوره های سلفژ ، گوش خود را تقویت کنند. 

هنرجویی که در کلاس آنلاین حضور دارد چطور باید کتاب و ملزومات درسی خود را تهیه کند ؟ 

همیشه مرسوم بوده که هنرجویان بعد از ثبت نام در کلاس موسیقی ، نسبت به خریدن ساز ، آلات موسیقی ، کتاب ها و یا جزوات و ملزومات دیگر اقدام می کردند و در اولین جلسه حضور در کلاس ، آنها را با خود همراه داشته و به استاد نشان می دادند تا راهنمایی لازم را بگیرند . 

حال که کلاس درس آنلاین شده چطور این اتفاق می افتد ؟ 
آموزش آنلاین آواز

خب برای کلاس های ساز ، برای شروع آموزش از ابتدا نیاز به داشتن ساز است. به این دلیل که تمام نکات تئوری و عملی به صورت همزمان توسط استاد و بر روی ساز آموزش داده می شود . اما در نظر داشته باشید که کمترین امکانات هم نباید مانع باشد . هنرجو با توجه به بودجه و امکانات موجود تصمیم های متفاوتی می تواند بگیرد. سازها انواع و اقسام بسیار و تنوع زیادی دارند . خرید هر کدام از آنها بیشتر از اینکه به نظر استاد بستگی داشته باشد ، به بودجه و شرایط هنرجو بستگی دارد .

در کلاس آنلاین آواز و خوانندگی و دیگر رشته های نظری موسیقی ، هنرجو بعد از اولین جلسه ی کلاس آنلاین توسط استاد توجیه می شود. او متوجه می شود که قرار است روی چه متد آموزشی جلو برود و برای آن نیازمند خرید چه ابزاری است. به طور مثال احتمالا فلان کتاب سلفژ و نت خوانی ، خرید مترونوم ، خرید دیاپازون را نیاز دارد. یا فلان کتاب ردیف های موسیقی یا تکنیک های خواندن ، فلان سی دی های صوتی و تصویریِ آموزشی و … ابزاری است که در طول دوره ی آموزشی به آن احتیاج است. و بعد از معرفی استاد ، هنرجو قادر خواهد بود به راحتی از سایت های معتبر و شناخته شده به صورت آنلاین و اینترنتی نسبت به خرید آن اقدام نماید .

پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی “معرفی بهترین کتاب های آموزش سلفژ ، نت خوانی و تربیت شنوایی + لینک خرید کتاب ها” را بخوانید.

طول دوره ی آموزش آنلاین آواز  چه تفاوتی با کلاس های حضوری دارد ؟ 

برگزاری کلاس های آموزش آنلاین آواز از نظر تعداد جلسات ، مدت زمان هر جلسه و طول مدت یادگیری از سطح مقدماتی تا پیشرفته هیچ تفاوتی با کلاس های حضوری ندارد . 

کلاس آموزش آنلاین آواز معمولا هفته ای یک جلسه است . هر جلسه ی آموزش استاندارد آواز چه در کلاس های حضوری و چه کلاس های آنلاین ۳۰ دقیقه است . البته برخی از اساتید ترجیح می دهند ۴۵ دقیقه هم کلاس داشته باشند که این کاملا سلیقه ای و شیوه ی آموزش آن استاد است . 

انتخاب بهترین استاد آواز از میان اساتید آواز حاضر در پلتفرم هنرآموز  

آموزش آنلاین آواز

اکنون در انتخاب استاد تردید دارید؟ یا با توجه به شرایط فعلی خودتان نیازمند راهنمایی بیشتر برای انتخاب بهترین استاد آواز هستید؟ پس با کارشناسان و مشاوران پلتفرم هنرآموز به رایگان و در سریع ترین زمان ممکن مشورت کنید . 

    1 نظر

    • مینا
      ارسال شده ۱۴۰۲-۰۹-۰۵ در ۱۲:۴۳

      سلام
      مطلب مفیدی بود . اما ایکاش چندتا استاد آواز خوب و مورد تایید هم معرفی می کردید
      من واقعا یکسال میشه که هنوز یه استاد باسواد و کاربلد مورد اعتماد پیدا نکردم . البته استاد آقا منظورم هست
      لطفا اگه کسی میشناسه حداقل اسم و رسمی ازش بفرسته

    ارسال نظر

    اشتراک خبرنامه

    درخبرنامه عضو شوید و از آخرین اخبار مطلع گردید

    [yikes-mailchimp form="1"]