رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چه گیتاری برای شروع مناسب است ؟

مجله ی آموزشی پلتفرم هنرآموز

احتمالا شما تازه کار هستید و در فکر خرید یک گیتار خوب . می پرسید چه گیتاری برای شروع مناسب است ؟ خب بهتره که قبل از خرید گیتار کمی با انواع این ساز آشنا شوید .  یکی از مهمترین عوامل در تهیه ساز گیتار، جنس سیم گیتار است

در واقع میتوان گفت که جنس سیم گیتار به ٢ دسته تقسیم می شود

  • سیم از جنس نایلون
  • سیم از جنس فلز

گرفتن سیم‌های نایلونی برای انگشتان تازه کار با تمرین کم خوشایند تر است .

به همین خاطر بیشتر نوازندگان مبتدی برای شروع ترجیح می دهند که سازی با سیم نایلون را داشته باشند.  به‌طور کلی بعد از مدتی تمرین روی ساز گیتار، چه از نوع با سیم نایلون و چه از نوع سیم فلزی، سرانگشتان دست چپ زمخت تر میشود و بعضی وقت ها حتی به اصطلاح پینه می‌بندد. 

این موضوع البته در رابطه با گیتار با سیم فلزی بیشتر احساس میشود و برای برخی افراد ناخوشایند است.  بسیار افراد نادری هستند که حتی انگشتان دست چپ آنها از خود حساسیت نشان میدهند . به آنها توصیه می شود که از دستکش برای نوازندگی استفاده کنند .

گیتار نایلون

برای کودکان هم به طور عام نواختن گیتار با سیم نایلون راحت تر است. 

از آنجایی که گیتار سبک کلاسیک دارای سیم های نایلونی می باشد، و به بیشتر افراد برای شروع گیتار با سیم نایلون یا همان گیتار کلاسیک  توصیه می شود . همین امر موجب شده تا بیشتر افراد تصور کنند که برای شروع ساز گیتار حتما باید سبک کلاسیک را انتخاب کرد . این به اشتباه در افکار عمومی شکل گرفته است.  پس در نتیجه شما می توانید یک ساز با سیم های نایلونی یا همان به اصطلاح گیتار کلاسیک را انتخاب کنید و به یادگیری سبک موسیقی پاپ بپردازید. 

برای درک بهتر اینکه چه گیتاری برای شروع مناسب است ؟ انواع گیتار را بررسی می کنیم : 

ساز گیتار انواع مختلفی دارد و هر نوع زیرمجموعه های دیگری دارد که به هر نوع در مقاله مربوط به خودش می پردازیم . در اینجا فقط به شکل کلی انواع گیتار را بررسی می کنیم . 

گیتار با سیم نایلون که موارد زیر را شامل می شود  :

گیتار فلامنکو
تصویر یک گیتار فلامنکو
گیتار کلاسیک
نمایی از یک گیتار کلاسیک

گیتار با سیم فلزی شامل

گیتار الکتریک
ساز گیتار الکتریک
گیتار آکوستیک
گیتار آکوستیک

قیمت مناسب  ساز گیتار برای شروع چقدر است؟ 

کیفیت چوب و جنس بقیه اجزای به کار برده در ساز، قیمت گیتار را مشخص می‌کند. و همچنین قیمت گیتار های با کیفیت بالا، شامل حق سازنده ساز هم می‌شود.  اصولا هزینه های تولید ساز در آسیا ارزانتر است. پس قیمت سازهای ساخته شده در این کشورها کمتر از قیمت سازهای معادل ساخته شده در کشورهای اروپایی یا آمریکایی است . ‌ برای خرید یک ساز مبتدی در ایران، مبلغ مناسب بین ۵ تا ۸ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ است.

ارسال نظر

اشتراک خبرنامه

درخبرنامه عضو شوید و از آخرین اخبار مطلع گردید

[yikes-mailchimp form="1"]